Αρχική Video Tutorials

Στις καλύτερες τιμές της αγοράς…

Cameras.gr

 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

D750 D3300 D610 D7100 D5300 D3400

NIKON D610

NIKON D3400

NIKON D750

NIKON D3300

NIKON D7100

NIKON D5300

EOS 70D EOS 1200D

CANON EOS 5D MARK III

Canon EOS 1200D

CANON EOS 100D

CANON EOS 650D

CANON EOS 70D

CANON EOS 6D

© 2014 - 2017 Cameras.gr - All Rights Reserved

NIKON D5300 & 18-55mm VR II + Τσάντα Μεταφοράς

649€

Nikon D5300 ανασκόπηση


Η Nikon D5300 είναι μια upper entry-level DSLR κάμερα που απευθύνεται σε φωτογράφους που αναζητούν μια αναβάθμιση από κάποιο οικονομικό μοντέλο χωρίς το κόστος, το μέγεθος και την περιπλοκότητα ενός τεχνολογικά πιο εξελιγμένου μοντέλου. Ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2013, και παρουσιάστηκε σε λιγότερο από έναν χρόνο μετά την D5200, παρέχει ωστόσο ορισμένες σημαντικές αναβαθμίσεις συμπεριλαμβανομένου του ότι γίνεται η πρώτη Nikon DSLR χωρίς ενσωματωμένη ασύρματη λειτουργία.

Το κύριο χαρακτηριστικό είναι ο 24 Megapixel DX φορμά αισθητήρας, ίδιας ανάλυσης με την D5200, αλλά αυτή την φορά χωρίς το οπτικό φίλτρο χαμηλής διέλευσης. Αυτό πληροί τις προδιαγραφές του αισθητήρα της D7100, δεδομένου ότι η Nikon πιστεύει ακράδαντα ότι η προσέγγιση αυτή συνιστά στις μέρες μας την κύρια τάση.

Η οθόνη παραμένει πλήρως αρθρωτή, γεγονός που την καθιστά μοναδική στην γκάμα των Nikon DSLR, αλλά το πάνελ αυτή την φορά είναι μεγαλύτερο και με αναλογία 3:2 ώστε να ταιριάζει στο εγγενές/φυσικό σχήμα των εικόνων χωρίς περικοπή, αντί για την 4:3 οθόνη της D5200 και των περισσότερων άλλων φωτογραφικών της Nikon DSLR. Η συνεχής λήψη παραμένει στα 5fps, το σύστημα AF παραμένει αναλλοίωτο με 9 cross-type (σταυροειδούς διάταξης) αισθητήρες 39 σημείων, αλλά εξακολουθεί να μην διαθέτει AF κινητήρα για να καθοδηγεί τους φακούς χωρίς AF-S, αλλά η μεγέθυνση του σκοπεύτρου έχει ενισχυθεί λιγάκι. Οι ταινίες μπορούν τώρα να εγγραφούν στα 1080p60/50, και όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, η D5300 γίνεται η πρώτη Nikon DSLR που διαθέτει ενσωματωμένο Wifi και GPS – μια πολύ καλοδεχούμενη αλλά αρκετά ξεπερασμένη ενσωμάτωση.

Ενώ δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο όπως το ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης εστίασης με ανίχνευση φάσης ή ακόμα με οθόνη αφής, η D5300 εξακολουθεί να μπορεί να συγκριθεί με την φυσική της αντίπαλο από την Canon, την EOS T5i / 700D, με αισθητήρα μεγαλύτερης ανάλυσης χωρίς- OLPF και ενσωματωμένο Wifi, παρόλο που και πάλι στερείται των δυνατοτήτων αφής της Canon. Στην ανασκόπηση σύγκρινα και τα δυο μοντέλα, για να ανακαλύψω ποιο συνιστά την καλύτερη αγορά για εκείνους που αναζητούν μια αναβάθμιση από την βασική entry-level DSLR.


Nikon D5300 σχέδιο και έλεγχοι

Παρόλο που δεν θα έφτανα να την χαρακτηρίσω ως σημαντική σχεδιαστική αναβάθμιση, η D5300 διαθέτει έναν αριθμό σημαντικών αλλαγών που αν κανείς τις δει στο σύνολο τους αντιστοιχούν σε μια εξέλιξη στην εμφάνιση αλλά και στον χειρισμό. Το σχέδιο του σώματος έχει αλλάξει λίγο και είναι πιο εύρωστο, δίνοντας του μια λιγότερη κυρτή και πιο συντηρητική εμφάνιση, που ωστόσο δεν αλλάζει την αίσθηση της κάμερας ανά χείρας.

Όπως και στο παρελθόν, ο φωτισμός AF είναι τοποθετημένος ψηλά στην δεξιά πλευρά του μπροστινού πάνελ ανάμεσα στην θέση του φακού και στην λαβή στο κενό που είναι σημαντικά στενότερο απ’ ότι στην D5200 αλλά εξακολουθεί να είναι αρκετά μεγάλη για να βολέψει τα κοκκαλιάρικα μου δάχτυλα – μπορεί να είναι άβολο ωστόσο για εκείνους που έχουν μεγαλύτερα δάχτυλα. Από την άλλη πλευρά πάνω από το κλείδωμα της μοντούρας του φακού ακολουθεί η ίδια διάταξη πλήκτρων όπως στο παρελθόν – με το πλήκτρο που βρίσκεται στην κορυφή να ενεργοποιεί το αναδυόμενο φλας με ένα κουμπί Fn από κάτω που δύναται να προγραμματιστεί. Κάτω από το κουμπί κλειδώματος υπάρχει μια νέα προσθήκη, το κουμπί λειτουργίας οδήγησης έχει μετακινηθεί εδώ, μετά την απομάκρυνση του από την κορυφή του πάνελ ώστε να δημιουργηθεί χώρος για τις κεραίες του GPS και του wi-fi. Ουσιαστικά αυτή η θέση είναι πολύ καλύτερη για αυτό καθώς δεν υπάρχει κίνδυνος να το μπερδέψει κανείς με άλλα κουμπιά στο ίδιο σημείο και είναι βολικά τοποθετημένο για τον αριστερό σας αντίχειρα.

Επιπλέον, οι αναλογίες μοιάζουν επίσης πιο βελτιωμένες και εκλεπτυσμένες. Γενικότερα, το επανασχεδιασμένο σώμα είναι κατά 5mm μικρότερο σε εύρος και κατά 2mm κοντύτερο σε μήκος από εκείνο της D5200, με διαστάσεις 125 x 98 x 76mm. Είναι επίσης κάπως ελαφρύτερο ζυγίζοντας 530g σε σύγκριση με τα 555g. Σε σύγκριση με το σώμα της Canon EOS T5i 700D με τοποθέτηση κιτ φακού, είναι δύσκολο να τις διακρίνει κανείς απλώς κοιτάζοντας ή σηκώνοντας τες, οπότε θα χρειαστεί κανείς να καταφύγει στις ψυχρές μετρήσεις για να ανακαλύψει ότι με διαστάσεις 133 x 100 x 79 και βάρος 580g συμπεριλαμβανομένης της κάρτας και της μπαταρίας, η Canon είναι λίγο μεγαλύτερη, πιο ολοστρόγγυλη και λίγο πιο βαριά.

 

Παρόλο που θα πρέπει να καταφύγει κανείς σε μετρήσεις για να διακρίνει την διαφορά μεταξύ τους σε σχέση με το μέγεθος, αυτό που μπορεί κανείς να πει με την πρώτη ματιά είναι ότι η Canon και η Nikon έχουν αρκετά διαφορετική φιλοσοφία  σχετικά με τα τελειώματα. Η Nikon επιμένει στο αστραφτερό λακαρισμένο πλαστικό σώμα για την  D5300 που διατίθεται σε μαύρο, ασημένιο και κόκκινο, με το τελευταίο να αποτελεί το χρώμα του μοντέλου που εξετάζουμε και όχι μια επιλογή για όσους επιθυμούν να παραμείνουν διακριτικοί. Αυτό προφανώς εξαρτάται από το προσωπικό γούστο καθενός χωρίς να με απωθεί οποιοδήποτε αστραφτερό τελείωμα της Nikon, θα πρέπει όμως να αναρωτηθεί κανείς στο πόσο καλά μπορεί να ανταπεξέλθει στα χτυπήματα και στις γρατσουνιές. Εκτός από τα κουμπιά, οι μόνες επιφάνειες που δεν γυαλίζουν είναι η λαβή και το thumb pad, που καλύπτονται με ένα πολύ βολικό ελασματοειδές υλικό, το οποίο είναι καθησυχαστικά κολλώδες, αν χρειάζεται μια  καλύτερη λέξη. Αντίθετα η Canon T5i 700D είναι περίπου 50% μαύρο ματ πλαστικό με το άλλο μισό να επικαλύπτεται από ένα υφασμάτινο, ελαφρώς μαλακότερο συγκολλητικό υλικό. Μοιάζει πιο επαγγελματική και  πρέπει να είναι πιο επαγγελματική από το γυαλιστερό φινίρισμα της D5300.

Για να επιστρέψω στην διάταξη ελέγχου, εκτός από την απουσία κουμπιού λειτουργίας οδήγησης το επάνω πάνελ έχει σε μεγάλο βαθμό την ίδια διάταξη ελέγχου όπως πριν. Ο μεγάλος επιλογέας  τρόπου φωτογράφισης εκτείνεται από την πρόσθια και την οπίσθια πλευρά του πάνω πάνελ με τον εφοδιασμένο με ελατήριο μοχλό ζωντανής προβολής να εκτείνεται στα δεξιά. Στη δεξιά πλευρά αυτού βρίσκεται ο άδειος χώρος τον οποίο προηγουμένως καταλάμβανε το κουμπί λειτουργίας οδήγησης και παρόλο που τώρα δεν έχει κουμπί, υπάρχει μια τετραγωνισμένη προεξοχή με εικονίδια δορυφορικής εικόνας και wi-fi που υποδεικνύουν την τοποθεσία των αντίστοιχων κεραιών. Αυτή τον κάνει να μοιάζει με κάτι το οποίο έχει τοποθετηθεί παράταιρα, και βέβαια δεν δείχνει πολύ κομψό και κάνει το επάνω πάνελ της D5300 να μοιάζει ακόμα πιο κατειλημμένη από ότι ήταν πριν. Σίγουρα λαμβάνουν χώρα πολύ περισσότερα απ’ όσα συμβαίνουν στην κορυφή της T5i 700D  που μοιάζει πιο καθαρή και απλή.


Κοντά στην πίσω πλευρά, η διάταξη ελέγχου της D5300 μοιάζει επίσης αρκετά με το προηγούμενο μοντέλο. Ένας από τους δυο αισθητήρες υπερύθρων βρίσκεται στην πάνω αριστερή γωνία (η άλλη βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της λαβής) δίπλα από το κουμπί του μενού ακριβώς στα αριστερά του σκοπεύτρου. Οι διατάξεις ελέγχου στην δεξιά πλευρά είναι όπως πριν – τα κουμπιά πληροφοριών και AE-L/AF-L βρίσκονται στην πάνω πλευρά, το μενού πολλαπλών επιλογών περιβάλλεται από τα κουμπιά αναπαραγωγής, μεγέθυνσης, και διαγραφής στην δεξιά πλευρά της οθόνης. Μάλιστα, η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι η απόσταση μεταξύ των κουμπιών είναι μικρότερη με λιγότερο γυαλιστερό πλαστικό ανάμεσα τους που λειτουργεί ως διαχωριστικό. Υπεύθυνες δεν είναι μόνο οι μικρότερες διαστάσεις, η D5300 έχει ελαφρώς μεγαλύτερη εικόνα, 3.2 ιντσών διαγωνίως, σε σύγκριση με την οθόνη 3 ιντσών της προκατόχου της. Αν το σκεφτεί κανείς, η τοποθέτηση μεγαλύτερη εικόνας σε μικρότερο σώμα είναι ένα είδος επιτεύγματος και το γεγονός οι έλεγχοι δεν δίνουν καθόλου την αίσθηση δυσκινησίας συνιστά μαρτυρία για την επιδεξιότητα και την ευφυΐα των σχεδιαστών της Nikon. Έχουν ακόμα καταφέρει να εξοικονομήσουν χώρο για ένα μεγαλύτερο και πιο σμιλεμένο υπόλοιπο αντίχειρα.

Στην δεξιά πλευρά του σώματος θα βρείτε την υποδοχή μνήμης SD που είναι συμβατή με την  πρότυπη κάρτα μνήμης SDXC εκτός της SD και της SDHC. Οι κάρτες έχουν αξιολογηθεί στην Κατηγορία 6 ή σε πιο σύντομη συστήνονται για εγγραφή ταινιών.

Στην αριστερή πλευρά του σώματος βρίσκονται τέσσερις θύρες πίσω από ένα μεγάλο πτερύγιο. Όπως και στην προκάτοχο της θα βρείτε έναν συνδυασμό USB και αναλογικής εξόδου AV, μια θύρα Mini HDMI, ένα καλώδιο 3.5mm για την σύνδεση ενός εξωτερικού μικροφώνου και τον ιδιόκτητο βοηθητικό τερματικό συμβατό, σύμφωνα με το εγχειρίδιο, με τους W1-R και τους λιγότερο ακριβούς WR-R10 ασύρματους απομακρυσμένους πομποδέκτες ραδιοφωνικής συχνότητας, το MC-DC2 απομακρυσμένο καλώδιο και τις μονάδες GP1 και GP1a GPS. Η τελευταία εξ’ αυτών είναι φυσικά περιττή στην D5300 που έχει ενσωματωμένες δυνατότητες wi-fi και GPS.


Σε ένα χώρο κάτω από το σώμα θα βρείτε την επαναφορτιζόμενη  συστοιχία μπαταριών λιθίου (EN-EL14a Lithium Ion). Πρόκειται για μια εκδοχή της μπαταρίας EN-EL14 μεγαλύτερης απόδοσης, που χρησιμοποιήθηκε σε προηγούμενα μοντέλα στα 1230mAh. Είναι καλό για περίπου 600 φωτογραφίες υπό συνθήκες CIPA, που αποτελεί σημαντική αύξηση από την απόδοση 500 φωτογραφιών της D5200, αλλά και πάλι δεν προσεγγίζει τις 660 φωτογραφίες που είχαν οι ιδιοκτήτες του ακόμα προηγούμενου μοντέλου της D5100. Υπερέχει επίσης του μοντέλου της Canon EOS T5i 700D που παράγει 440 φωτογραφίες με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Φυσικά μπορείτε να τοποθετήσετε στην 700D την λαβή μπαταρίας BG-E8, που δέχεται δυο μπαταρίες, διπλασιάζοντας αποτελεσματικά την απόδοση στις 880 φωτογραφίες. Για την ώρα δεν υπάρχει αξεσουάρ μπαταρίας διαθέσιμο για την D5300 οπότε αν θέλετε να μεταφέρετε μαζί σας περισσότερη ισχύ οι επιλογές περιορίζονται στη μεταφορά ενός επιπλέον ζεύγους μπαταριών στην τσάντα της φωτογραφικής σας μηχανής. Ο χρόνος ζωής της μπαταρίας απεικονίζεται πάνω στην οθόνη, χρησιμοποιώντας έναν όργανο ένδειξης 3 τμημάτων, αλλά σε αντίθεση με τα πιο τεχνολογικά εξελιγμένα μοντέλα σε αυτή την, δεν υπάρχει μενού που να απεικονίζει το ακριβές ποσοστό του υπολειπόμενου χρόνου φόρτισης.

Όπως η προκατοχός της, η Nikon D5300 είναι εφοδιασμένη τόσο με αναδυόμενο φλας με Guide number 12 (δυνατότητα φωτισμού του θέματος της φωτογραφίας σε συγκεκριμένο φιλμ, ευαισθησία αισθητήρα και γωνία λήψης) και hot shoe (υποδοχή για προσάρτηση μονάδας φλας και άλλων συμβατών εξαρτημάτων) για εξωτερικά flashguns . Η μέγιστη ταχύτητα συγχρονισμού είναι 1/200. Το επίπεδο αντιστάθμισης και ισχύος του φλας είναι ρυθμιζόμενο, και μπορείτε επίσης να επιλέξετε ανάμεσα σε: red-eye, slow-sync και rear-curtain. Το ενσωματωμένο flash Guide number αυξάνεται σε 13 με χειροκίνητο έλεγχο, αντίστοιχο εκείνου της Canon EOS T5i 700D. Το ενσωματωμένο φλας της D5300 έχει δυνατότητα είτε αυτόματης ανάδυσης ή χειροκίνητης, πατώντας ένα κουμπί στο πλάι της κεφαλής, και αφού θα έχετε τελειώσει με αυτό, μπορείτε απλώς να το πατήσετε και πάλι ώστε να επιστρέψει στην θέση του. Σε περίπτωση προσάρτησης κάποιου συμβατού flashgun όπως τα SB-400, SB-600, SB-700, SB-800 ή SB-900, η D5100 μπορεί να υποστηρίξει το Σύστημα Δημιουργικού Φωτισμού της Nikon (CLS) το οποίο παρέχει iTTL και ασύρματο έλεγχο.

 

Nikon D5300 οθόνη και κλείστρο

Η D5300 διαθέτει νέα οθόνη LCD, με μεγαλύτερο φυσικό μέγεθος, μεγαλύτερο εύρος και υψηλότερη ανάλυση από την προκάτοχο της, για την οποία μπορεί να είναι υπερήφανη. Η D5200 είναι εφοδιασμένη με ανάλυση οθόνης 921k dot, 640x480 pixel και αναλογίες 4:3 γεγονός που σήμαινε ότι κατά την λήψη φωτογραφιών η αναλογία εικόνας 3:2 απεικονιζόταν με μια μαύρη μπάρα στην βάση (που παρουσίαζε τις πληροφορίες έκθεσης). Η Nikon έχει ακολουθήσει το παράδειγμα της Canon, επιλέγοντας μια αναλογία οθόνης 3:2 με την ίδια ανάλυση 1040k dot και πλέγμα εικονοστοιχείων 720x480  το οποίο η Canon εισήγαγε στην T2i 550D και συνεχίζει να χρησιμοποιεί στην T5i 700D.

Στις 3.2 ίντσες, η νέα οθόνη είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από την οθόνη 3 ιντσών της Canon T5i 700D. Μόλις κάτι λιγότερο από ένα τέταρτο της ίντσας ( περίπου μισό εκατοστό) ίσως να μην ακούγεται ως κάτι σημαντικό, αλλά κάνει αρκετή διαφορά. Εκ πρώτης όψεως η οθόνη της D5300 μοιάζει τεράστια σε σύγκριση με την T5i της 700D. Αν κοιτάξει, ωστόσο, κανείς με μεγαλύτερη προσοχή (ή ανοίξει απλώς την κάμερα) γίνεται εμφανές ότι η ενεργή 3:2 περιοχή της οθόνης περιβάλλεται από αρκετό μαύρο, ειδικά στο επάνω μέρος όπου υπάρχει μια μαύρη λωρίδα με περίπου ένα εκατοστό πάχος. Για να είμαι σαφής, η ενεργεί περιοχή της οθόνης έχει διάσταση 3.2 ίντσες διαγωνίως, αλλά προσαρμόζεται σε ένα πάνελ 4 ιντσών διαγωνίως. Τούτου δοθέντος, η ενεργή περιοχή της D5300 είναι ορατά μεγαλύτερη από την T5i 700D και αυτό κάνει την διαφορά κατά την ανασκόπηση των εικόνων και την σύνθεση τους σε Ζωντανή Προβολή.


Παρά το γεγονός ότι μοιράζονται την ίδια ανάλυση είχα την εντύπωση ότι οι εικόνες της D5300 έμοιαζαν να έχουν μεγαλύτερη ευκρίνεια και ήταν λιγότερο επιρρεπής σε μοτίβα μουαρέ όταν ερχόντουσαν αντιμέτωπες με επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Η εικόνα Ζωντανής Προβολής είναι σταθερή και ευχάριστα ζεστή παρόλο που αυτό προφανώς δεν έχει καμία βάση στην εγγεγραμμένη εικόνα. Όπως και νωρίτερα, η οθόνη της D5300  στηρίζεται στην αριστερή πλευρά έτσι ώστε να μπορεί να αναστραφεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, κάτι το οποίο μπορεί να κάνει και η Canon T5i 700D εξίσου. Εκεί όμως που η T5i 700D υπερισχύει πραγματικά της D5300 είναι στην οθόνη αφής της, η οποία παρέχει έναν πολύ πιο ευθύ τρόπο πρόσβασης στις ρυθμίσεις και στα συστήματα ελέγχου από το i-button και το χειριστήριο στην D5300.


Όταν δεν χρησιμοποιείται για Ζωντανή Προβολή η  οθόνη απεικονίζει πληροφορίες λήψης, κάτι το οποίο θα αναλύσω ενδελεχώς στην ενότητα για την διαχείριση λίγο αργότερα. Για τώρα θα αρκεστώ μόνο να πω ότι ενώ η Nikon έχει ήδη σημειώσει σημαντικές προόδους στον σχεδιασμό της οθόνης πληροφοριών, είναι κρίμα να πρέπει να βλέπει την γραμματοσειρά με πίξελ, ενώ η προβολή μπορεί αναμφισβήτητα να είναι πολύ καλύτερη.


Η D5300 έχει πεντα-καθρέπτες (τύπος οπτικού σκοπεύτρου) οι οποίοι παρέχουν 95 % κάλυψη της περιοχής της εικόνας τόσο σε οριζόντιο όσο και σε κάθετο επίπεδο με μεγέθυνση 0.82x, αυξημένη δηλαδή σε σχέση με τα 0.78x της προηγούμενης D5200. Η T5i 700D έχει 95 % κάλυψη και 0.85x μεγέθυνση, αλλά να έχετε υπόψη σας ότι οι APS-C αισθητήρες της Canon είναι εν μέρει μικρότεροι, οπότε με μια ελαφρώς μεγαλύτερη μεγέθυνση του  σκοπεύτρου τα πραγματικά μεγέθη των εικόνων στο σκόπευτρο στην T5i 700D και στην D5300 είναι πραγματικά παρόμοια. Πραγματικά υπάρχει πολύ μικρή αν όχι καμία διαφορά μεταξύ τους όσον αφορά στο μέγεθος του σκοπεύτρου και στην φωτεινότητα. Οι οθόνες και οι AF markers ποικίλουν, με την D5300 το περίγραμμα της περιοχής AF αποτυπώνεται στην οθόνη και τα ενεργά σημεία AF ανάβουν μαύρο (κόκκινο σε χαμηλό φως). Στην T5i 700D τα εννέα σημεία AF αποτυπώνονται με τετράγωνα στην οθόνη με μια κεντρική στιγμή (τελεία) που ανάβει όταν είναι ενεργά.

Δεν είχα D5200 για να συγκρίνω, αλλά είχα μια D3200 και με έκπληξη μου ανακάλυψα ότι το 0.8x σκόπευτρο έμοιαζε σημαντικά μικρότερο απ’ ότι στην D5300. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες της D5200 θεωρούν ότι η αναβάθμιση θα επωφεληθεί από μια σημαντικά μεγαλύτερη εικόνα σκοπεύτρου. Αν ωστόσο η θέαση μέσω σκοπεύτρου είναι σημαντική για εσάς, τότε η εφοδιασμένη με πεντάπρισμα D7100, αν και βαρύτερη, και φυσικά πιο ακριβή, θα παρέχει μια αρκετά πιο φωτεινή προβολή.

 

Nikon D5300 φακός και σταθεροποίηση

Οι F-mount φακοί της Nikon D5300 μπορούν να προσαρτηθούν στους περισσότερους φακούς Nikkor, με τον DX-format αισθητήρα που καταλήγει στο οπτικό τους πεδίο να έχει  σμικρυνθεί κατά 1.5 φορές , οπότε ο  DX 18-55mm VR φακός κιτ παρέχει αποτελεσματικό εύρος εστίασης 27-83mm.

Όπως όλες οι Nikon DSLR, θα χρειαστείτε εκσυγχρονισμένους φακούς για να υποστηρίξετε την πλήρη λειτουργία εστίασης και μέτρησης. Η Nikon δεν παρέχει εγχειρίδιο PDF για την D5300 και το έντυπο φυλλάδιο που την συνοδεύει παρέχει ακόμα πιο βασικές λεπτομέρειες από εκείνο που συνόδευε το προηγούμενο μοντέλο, αλλά δεν συμπεριλαμβάνει διάγραμμα συμβατότητας φακού , το οποίο μπορεί κανείς ωστόσο να βρει στην ιστοσελίδα της Nikon. Εν συντομία θα χρειαστείτε ένα Type G ή D AF (συμπεριλαμβανομένων των AF-S και AF-I) Nikkor για να υποστηρίξετε όλες τις λειτουργίες συμπεριλαμβανομένου του πιο μελετημένου συστήματος 3D Colour Matrix Metering II.


Όπως οι D3000, D3100, D3200, D5000, D5100 και D5200 πριν από αυτή, η D5300 δεν διαθέτει την απαιτούμενη ενσωματωμένη οθόνη για την αυτόματη εστίαση παλαιότερων φακών  μη-AF-S. Οι φακοί αυτοί θα εξακολουθούν να λειτουργούν στην D5300, αλλά η εστίαση γίνεται μόνο χειροκίνητα. Η D5300 πραγματοποιεί αυτόματη εστίαση μόνον με AF-S ή AF-I CPU φακούς από την ποικιλία της Nikkor. Σε περίπτωση που επιθυμείτε αυτόματη εστίαση με ανεξάρτητους φακούς, αναζητήστε μοντέλα με ενσωματωμένους κινητήρες εστίασης όπως η σειρά HSM της Sigma.


Η Nikon παρέλειψε τον κινητήρα AF για να εξοικονομήσει μέγεθος, βάρος και κόστος, και ενώ η απουσία του θα φέρει σύγχυση στους λάτρεις του είδους που επιθυμούν να χρησιμοποιούν παλαιότερους φακούς, αποτελεί ελάσσων ζήτημα για το κοινό στόχο της D5300 που αγοράζει συνήθως νεότερα μοντέλα AF-S. Μια τελευταία κουβέντα για τους φακούς: σε περίπτωση που διαθέτετε φακούς Sigma F-mount με ενσωματωμένο κινητήρα AF, θα χρειαστείτε αναβάθμιση του υλικολογισμικού  για να διασφαλίσετε την ορθή λειτουργία τους στην D5300. Το κύριο ζήτημα φαίνεται να είναι ότι το AF δεν λειτουργεί σε Ζωντανή Προβολή. Η Sigma διαβεβαιώνει ότι όλα τα προϊόντα που αποστέλλονται από το εργοστάσιο θα διαθέτουν το πιο σύγχρονο υλικολογισμικό, σας συστήνεται ωστόσο να το ελέγχετε, απλώς για επιβεβαίωση. Η Sigma συνιστά στους ιδιοκτήτες να έρχονται σε επαφή με τον τοπικό διανομέα της Sigma για λεπτομέρειες σε σχέση με την αναβάθμιση, η οποία είναι δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε συμβατούς φακούς χρησιμοποιώντας το Sigma USB Dock και το λογισμικό Optimization Pro. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ: Sigma website.


Η κατάληξη VR στον 18-55mm φακό κιτ σημαίνειVibration Reduction (Μείωση Δόνησης) και εφοδιάζει τον φακό με μηχανισμό anti-shake χαρίζοντας του δυνατότητες που μπορείτε να παρακολουθήσετε μέσω του σκοπεύτρου, αν και με το μεγαλύτερο αντίστοιχο εστιακό μήκος των 83mm οποιοσδήποτε κλυδωνισμός δεν είναι τόσο εμφανής. Η λειτουργία VR ενεργοποιείται  ολισθαίνοντας έναν μικρό διακόπτη στο βαρέλι του φακού. Προκειμένου να δοκιμάσω την αποτελεσματικότητα σε σχέση με την σταθεροποίηση της λειτουργίας VR στο  κιτ φακού 18-55mm στην D5300 ζουμάρισα στο μέγιστο όριο των 83mm αντίστοιχου τηλεφωτογραφικού εστιακού μήκους και τράβηξα μια σειρά φωτογραφιών σε λειτουργία προτεραιότητας Κλείστρου σε προοδευτικά χαμηλότερες ταχύτητες κλείστρου πρώτα με την σταθεροποίηση ενεργοποιημένη και κατόπιν όχι.

Όπως μπορείτε να δείτε από την 100% περικοπή πιο πάνω, το Σύστημα Μείωσης της Δόνησης έχει την δυνατότητα ελαχιστοποίησης της δόνησης στην κάμερα of έως και το 1/10th – τουλάχιστον τρία στοπ πιο αργά απ’ ότι συνιστά η συμβατική συνετή σκέψη. Θεώρησα ότι ήταν εφικτό να κρατήσω την D5300 σταθερή σε ταχύτητες έως και 1/25 χωρίς να έχω ενεργοποιήσει το VR, με τέτοια αποτελεσματικότητα που πραγματικά μου παρείχε μόλις πάνω από ένα stop σταθεροποίησης, παρ’ όλα αυτά συνιστά ένα χρήσιμο εργαλείο για να έχει κανείς στον φακό του.

Nikon D5300 τρόποι λειτουργίας

Η Nikon D5300 μοιράζεται τις ίδιες ρυθμίσεις λειτουργίας με το προηγούμενο μοντέλο. Ο κύριος επιλογέας παρέχει τις παραδοσιακές ρυθμίσεις PASM, μαζί με άμεση πρόσβαση σε πέντε προεπιλογές σκηνής, flash off, πλήρη Αυτόματη Ανίχνευση σε Ζωντανή Προβολή (με ανίχνευση σκηνής σε Ζωντανή Προβολή, βλέπε δικαίωμα στιγμιότυπου οθόνης), θέση ΣΚΗΝΗΣ που παρέχει πρόσβαση σε 11 επιπλέον προεπιλογές, και ένα μενού ρυθμίσεων ΕΦΕ, που πρωτοπαρουσιάστηκε στην D5100. Δεν υπάρχει θέση ρύθμισης ταινίας στον επιλογέα καθώς μπορείτε να ξεκινήσετε να φωτογραφίζετε ανεξαρτήτως ρυθμίσεων εισερχόμενοι απλώς στην Ζωντανή Προβολή και συνεχίζοντας πατώντας το κόκκινο κουμπί από την απελευθέρωση κλείστρου.

Η D5300 παρέχει ταχύτητες κλείστρου από 1/4000 έως 30 δευτερόλεπτα με μια επιλογή Bulb στο Εγχειρίδιο, ενώ παρέχει επίσης την λειτουργία Program Shift. Η αντιστάθμιση έκθεσης είναι διαθέσιμη στο μεγαλύτερο του μέσου όρου εύρος των  +/-5EV, και το βασικό μπράκετινγκ παρέχεται με τρία κάδρα σε βήματα ανάμεσα στα 0.3 και 2EV, αλλά τουλάχιστον είναι διαθέσιμο καθώς η D3200 δεν διέθετε κανένα. Διατίθεται επίσης λευκή ισορροπία και μπράκετινγκ Ενεργού D-Φωτισμού.

Η Nikon D5300 μοιράζεται τις ίδιες τρεις λειτουργίες μέτρησης με την D3200, την D5100 και την D5200 πριν από αυτή: Spot, Centre-weighted και 3D Colour Matrix II, με την τελευταία να χρησιμοποιεί τον ίδιο RGB αισθητήρα 2016 εικονοστοιχείων που χρησιμοποιεί η D7100.


Όπως οι περισσότερες ρυθμίσεις στην D5300, αυτές προσαρμόζονται μέσω του κυρίου συστήματος πληροφοριών οθόνης. Σημειώστε ότι θα χρειαστείτε έναν τύπου G ή D φακό για την παράδοση πληροφοριών απόστασης για το 3D σύστημα, διαφορετικά η D5300 επιστρέφει στο σύστημα μέτρησης Colour Matrix Metering II. Βρήκα ότι το σύστημα μέτρησης 3D Matrix στην D5300 παρείχε σταθερά ακριβή έκθεση, και προς μεγάλη μας ανακούφιση σε αντίθεση με πολλές Nikon DSLR που έχω δοκιμάσει, δεν ξεγελιέται από εξαιρετικά φωτεινές σκηνές όπως η υπαίθρια δοκιμή ανάλυσης που πραγματοποίησα.

Ο Ενεργός D-φωτισμός, έχει έξι θέσεις: Off (Απενεργοποιημένος), Auto (Αυτόματος), Low (Χαμηλός), Normal (Κανονικός), high (υψηλός) και Extra high (Πολύ υψηλός), σε σύγκριση με τις δυο μόνο θέσεις στην D3200. Ενισχύει το τονικό εύρος για να διατηρήσει την λεπτομέρεια στην σκιά και στην περιοχή έμφασης. Ο D-Φωτισμός μπορεί να εφαρμοστεί επίσης με ειδική επεξεργασία (post-processing) εικόνων in-camera μέσω του μενού Ρετούς , περίπτωση κατά την οποία κανείς έχει  την επιλογή τριών ρυθμίσεων. Όπως μπορείτε να δείτε από τα δείγματα εικόνων πιο κάτω, με απενεργοποιημένη την ADL στα αριστερά και επιλέγοντας  Extra high στα δεξιά, ο Ενεργός D-Φωτισμός ενισχύει την λεπτομέρεια σκίασης σε σκηνές με μεγάλο τονικό εύρος και μειώνει τα τμήματα της ψηφιακής φωτογραφίας, όπου οι φωτεινές περιοχές ενώνονται μεταξύ τους ( blown highlights), αλλά το εφέ είναι αρκετά λεπτό, ακόμα και στην ρύθμιση Extra high. Επειδή είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς την διαφορά σε σύγκριση με το πλήρες κάδρο, παρουσίασα επίσης μια περικεκομμένη περιοχή στην οποία κανείς μπορεί να δει την καλύτερη διατήρηση έμφασης στην λεπτομέρεια. Ως εκ τούτου δεν μπορώ κανένα λόγο για τον οποίο κανείς δεν θα διατηρούσε την προεπιλεγμένη θέση Auto, εκτός αν υπήρχε ο παράγοντας θόρυβος.

Ανεξάρτητα από την λειτουργία λήψης, η D5300 είναι μια πολύ φιλική κάμερα, το ευαίσθητο στο περιβάλλον σύστημα βοήθειας το οποίο προβάλει χρήσιμες πληροφορίες για τις τρέχουσες ρυθμίσεις ή το μενού, όταν πατάτε το κουμπί με το Ερωτηματικό. Μερικές φορές θα δείτε το ερωτηματικό να αναβοσβήνει στην γωνία της οθόνης, οπότε η D5300 νομίζει ότι κάτι πάει στραβά και επιχειρεί να προτείνει κάποια λειτουργία στον χρήστη, όπως η χρήση του φλας. Μακάρι μόνο να ήταν όλες οι κάμερες τόσο φιλικές.


Όπως σε προηγούμενα μοντέλα, η D5300 είναι εφοδιασμένη με εσωτερικό χρονοδιακόπτη για την λήψη σταθερών φωτογραφιών του ίδιου θέματος σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το χρονοδιαστημόμετρο ενεργοποιεί την κάμερα σε προεπιλεγμένα μεσοδιαστήματα. Μπορείτε να επιλέξετε τον αριθμό λήψεων, το διάστημα που θα μεσολαβεί μεταξύ τους, καθώς και να καθυστερείτε τον χρόνο εκκίνησης σε περίπτωση που αυτό γίνει επιθυμητό. Μακάρι όλες οι κάμερες να το είχαν αυτό ενσωματωμένο. Σε περίπτωση που επιθυμείτε εγκαταστάσεις Χρονοδιαστημομέτρου στην Canon EOS T5i 700D, θα χρειαστεί να την συνδέσετε σε ένα  laptop και να χρησιμοποιήσετε την Εφαρμογή EOS, ενώ όλα αυτά είναι ενσωματωμένα στην D5300 χωρίς να απαιτούνται περαιτέρω εξαρτήματα.

Η D5300 διαθέτει λειτουργία HDR, που είχε εισαχθεί στο προηγούμενο μοντέλο και συνδυάζει δυο εκθέσεις για την παραγωγή μιας ενιαίας εικόνας με μεγάλο εύρο τόνων για φωτογραφικά θέμα υψηλής αντίθεσης. Όπως και στον Ενεργό D-Φωτισμό υπάρχει επιλογή ρύθμισης Χαμηλού, Κανονικού, Υψηλού, Υπερυψηλού και Αυτόματου φωτισμού. Παραπάνω μπορείτε να δείτε την πειραματική μου λήψη με την εκκλησία στα 100 ISO πρώτα με ενιαία έκθεση και στην συνέχεια με λειτουργία HDR με Υψηλή και Υπερυψηλή έκθεση. Η HDR καταφέρνει να ανακτήσει την λεπτομέρεια έμφασης αλλά στις υψηλότερες ρυθμίσεις βολεύουν περισσότερο οι σκιάσεις.

Όταν στην λειτουργία Ζωντανής Προβολής τα διαθέσιμα εφέ μπορούν να προσαρμοστούν και δίνουν την δυνατότητα προεπισκόπησης, για παράδειγμα το εφέ Colour sketch προσδίδει ζωντάνια και επιλογές σχεδιασμού περιγράμματος, Οι ρυθμίσεις ζωηρότητας μιας απλής (Toy) κάμερας και , οι ρυθμίσεις βινιέτας και η λειτουργία Μικρογραφίας σας δίνουν την δυνατότητα προσανατολισμού και τοποθέτησης της περιοχής εστίασης. Παρόλο που τα φίλτρα εφέ δεν είναι πιθανόν να αποτελέσουν τον μεγαλύτερο κίνητρο της D5300, αποτελούν ωστόσο μια αξιόλογη προσθήκη που πολλοί θα χρησιμοποιήσουν, αν και μόνο περιστασιακά, και θα συγκρίνουν με αρκετά ευνοϊκή διάθεση με τα φίλτρα δημιουργικών Εφέ που είναι διαθέσιμα στην T5i 700D.

 

Nikon D5300 ρυθμίσεις ταινίας

Η D5300 βελτιώνει τις ρυθμίσεις ταινίας του προηγούμενου μοντέλου με μια νέα ρύθμιση 1080p50/60. Η D5200 είχε 1080i50/60, αλλά η νέα προοδευτική ρύθμιση δεν θα παράσχει μόνο καλύτερη ποιότητα, αλλά θα επιτρέψουν την λήψη κλιπ αργής κίνησης υψηλής ποιότητας επαναλαμβάνοντας το καρέ στα 30fps. Όπως και πριν, οι αναλογίες κάδρου εξαρτώνται από τις ρυθμίσεις PAL ή NTSC, η λειτουργία βίντεο επιλέγεται από το μενού ρυθμίσεων (Set up) με την πρώτη να παρέχει  25 και 50fps και την δεύτερη να παρέχει 30 και 60fps.

Από πάνω προς τα κάτω, το πλήρες εύρος των ρυθμίσεων βίντεο PAL είναι 1080p50, 1080p25, 1080p24 720p50 και640x424 at 25fps. Όπως ανέφερα νωρίτερα για την ρύθμιση NTSC οι ρυθμοί συχνότητας των 50 και 30fps αλλάζουν σε 60 και 30 με εξαίρεση την ρύθμιση 1080p24 που παραμένει στα 24fps όπως στα φιλμ. Υπάρχουν δυο ρυθμίσεις ποιότητας η Κανονική (Normal) και η Υψηλή (High), η

Nikon δεν γνωστοποιεί λεπτομέρειες των ρυθμίσεων συμπίεσης αλλά εγώ υπολόγισα το καρέ υψηλής ποιότητας 1080p60 σε μέσο όρο ρυθμού μετάδοσης 35 Mbps ενώ στην Κανονική ρύθμιση ήταν 20 Mbps. Πρόκειται για μια βελτίωση όσον αφορά στην ποιότητα σε σύγκριση με την D5200, η οποία επίσης παρείχε ρυθμίσεις Υψηλής και Κανονικής ποιότητας στα 24 Mbps και 12 Mbps αντίστοιχα.

Έτσι ανάλογα με το κάδρο, στην καλύτερη ρύθμιση Υψηλής Ποιότητας 1080p60 ένα 10λεπτο κλιπ θα χρειαστεί περίπου 2GB και αυτή είναι η μεγαλύτερη διάρκεια λήψης που μπορείτε να έχετε με την D5300 σε ρύθμιση ποιότητας 1080p60 High, παρόλο που αν μειώσετε την ποιότητα στο Κανονικό η διάρκεια εκτείνεται στα 20 λεπτά. Όπως και πριν τα κλιπ αποθηκεύονται σε μορφή QuickTime χρησιμοποιώντας H.264 κωδικοποιητή όπως και στην T5i 700D.

Η D5300 δεν έχει θέση γυρίσματος ταινίας στον επιλογέα ρυθμίσεων, θα πρέπει πρώτα να θέσετε την κάμερα σε κατάσταση Ζωντανής Προβολής πριν πατήσετε το κουμπί εγγραφής ταινίας. Ο διακόπτης Ζωντανής Προβολής βρίσκεται στον επιλογέα ρυθμίσεων και επιφανειακά αυτό μοιάζει με μια παρόμοια ρύθμιση με εκείνη στην T5i 700D, όπου ο διακόπτης on/off διαθέτει τρίτη θέση για γύρισμα ταινίας που θέτει την κάμερα σε λειτουργία Ζωντανής Προβολής και προβάλει εικόνα 16:9 στην οθόνη. Η D5300 ωστόσο, παρόλο που παραμένει σε ρύθμιση 3:2 έως ότου πατήσετε το κουμπί εγγραφής, πατώντας το κουμπί των πληροφοριών αλλάζει σε «Προβολή  Ένδειξης Ταινίας' τοποθετώντας μαύρες λωρίδες στην κορυφή και στην βάση ώστε να επισημάνει την περιοχή ταινίας 16:9 και προβάλλοντας την λειτουργία ταινίας, τον εναπομείναντα χρόνο και τις ενδείξεις επιπέδου ήχου.


Η D5300 ρυθμίζει την ταχύτητα κλείστρου, το διάφραγμα και την φωτοευαισθησία ISO αυτόματα για την εγγραφή ταινίας, αλλά ρυθμίζοντας χειροκίνητα τις λειτουργίες ταινίας στο On στο μενού Φωτογράφισης, δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης της ταχύτητας κλείστρου και του ISO όταν ο επιλογέας ρυθμίσεων τοποθετείται στην θέση M. Μπορείτε ακόμα να προσαρμόσετε την ταχύτητα του κλείστρου και του ISO κατά την διάρκεια της κινηματογράφησης όσο έχετε την ευχαρίστηση να ανεχτείτε το κλικάρισμα του επιλογέα χειρισμού, το οποίο εύκολα μπορεί να επιλέξει κανείς από τα ενσωματωμένα μικρόφωνα. Εκείνο, ωστόσο, που δεν μπορείτε να κάνετε ακόμα είναι να αλλάξετε το διάφραγμα για την ρύθμιση ταινίας – όπως πριν, η ρύθμιση ταινίας παίρνει την τιμή του διαφράγματος από την Ζωντανή Προβολή, οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να προσαρμόσετε το διάφραγμα βάσει των ρυθμίσεων προεπιλογής πριν εισέλθετε σε κατάσταση Ζωντανής Προβολής, στην συνέχεια εκκινήστε την λειτουργία ταινίας. Παρόλο που αυτό στερείται του διαθέσιμου ελέγχου Χειροκίνητης έκθεσης στην T5i 700D, παραμένει μεγάλη βελτίωση στην D5200 που δεν είχε ειδική λειτουργία χειροκίνητης έκθεσης αλλά κληρονομούσε απλώς το τρέχον επιλεγμένο διάφραγμα κατά την μετάβαση σε Ζωντανή Προβολή.

Η D5300 διαθέτει ενσωματωμένα στερεοφωνικά μικρόφωνα καθώς επίσης και ένα καλώδιο 3.5mm για εξωτερικό μικρόφωνο όπως το μικρόφωνο της Nikon's ME-1 που τοποθετείται στο προστατευτικό κάλυμμα. Όπως η προκάτοχος της D5300 εξάγει βίντεο σε όλες τις αναλύσεις συμπεριλαμβανομένων των 1080i και 1080p μέσω της  HDMI θύρας της, χωρίς καμία επικάλυψη εικόνας, οπότε μπορείτε να συνδέσετε ένα  εξωτερικό μόνιτορ ή να ενσωματώσετε HDMI τροφοδοτικό, χρησιμοποιώντας μια εξωτερική συσκευή.

Ας ρίξουμε τώρα μια ματιά σε μια επιλογή κλιπ που δείχνουν τις δυνατότητες του.


Nikon D5300 διαχείριση

Καθώς το σύστημα ελέγχου και μενού της D5300 είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο με εκείνο της προκατόχου της, σε αυτή την ενότητα θα περιοριστώ στο να μιλήσω για την επίπτωση στην διαχείριση των αλλαγών αυτών πριν συζητήσουμε για τα κύρια νέα χαρακτηριστικά, το ενσωματωμένο GPS και το wi-fi.

Για οποιονδήποτε επιθυμεί αναβάθμιση στην D5300 η μεγαλύτερη οθόνη θα έχει μεγαλύτερη διαφορά από αυτή που θα περιμένατε, έχοντας υπόψη την τρέχουσα αναλογία 3:2 οπότε οι σταθερές φωτογραφίες εφαρμόζουν ακριβώς και δεν υπάρχει μαύρη λωρίδα κατά μήκος της βάσης όπως στην 4:3 οθόνη της D5200 και της D3200. Το σκόπευτρο είναι επίσης μεγαλύτερο, μια βελτίωση που είναι εύκολο να παρακάμψει κανείς, καθώς η μόνη απόδειξη βρίσκεται στις προδιαγραφές, με το νεότερο μοντέλο να υπερηφανεύεται για την μεγέθυνση στα 0.82x σε σύγκριση με τα 0.78x στην D5200 και τα 0.8x στην D3200.


Όπως ανέφερα νωρίτερα, το κουμπί ενεργοποίησης της λειτουργίας drive mode έχει μετακινηθεί  από το πάνω πάνελ στο μπροστινό μέρος της κάμερα στην αριστερή πλευρά του φακού, καθιστώντας το εύχρηστο για τον αριστερό μας αντίχειρα και απλουστεύει την λειτουργία του πάνω πάνελ το οποίο είναι παρόλα αυτά αρκετά απασχολημένο χωρίς αυτό.

Τα γραφικά οθόνης έχουν υποστεί γενική επανεξέταση/αναθεώρηση στην D5200 και  παραμένουν το ίδιο εδώ. Όπως και πριν υπάρχουν οι επιλογές Κλασσικής Απεικόνισης και Απεικόνισης Γραφικών, που είναι διαθέσιμες σε ένα από τα τρία θέματα χρωμάτων, με την απεικόνιση γραφικών να διαθέτει τρία μεγάλα κινούμενα καντράν που εμφανίζουν την ταχύτητα του κλείστρου, το διάφραγμα και την ρύθμιση ISO.

Η ρυθμίσεις λήψης, οδήγησης και διάρκειας ζωής της μπαταρίας, εμφανίζονται πάνω από τα γραφικά με την ένδειξη της περιοχής AF και τον αριθμό λήψεων που απομένουν κάτω από αυτό. Στην βάση της οθόνης βρίσκεται ένα πλέγμα δυο σειρών με άλλες ρυθμίσεις. Στην επάνω σειρά, η ποιότητα, το μπράκετινγκ, το HDR, ο Ενεργός D-Φωτισμός, η Λευκή Ισορροπία και το ISO, με τον Έλεγχο της εικόνας, την Ρύθμιση Εστίασης, την ρύθμιση Περιοχής AF, την ρύθμιση Μέτρησης, την ρύθμιση φλας, την αντιστάθμιση φλας και έκθεσης στην βάση. Όπως και πριν, μπορείτε να αλλάξετε οποιαδήποτε από αυτές τις ρυθμίσεις πατώντας το κουμπί και στην συνέχεια χρησιμοποιώντας  το χειριστήριο, για την πλοήγηση στις απαιτούμενες ρυθμίσεις και την επιλογή των επιθυμητών ρυθμίσεων από μια δευτερεύουσα οθόνη. Είναι αρκετά λεία, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με την λειτουργία της οθόνης αφής της Canon EOS T5i 700D για την ταχύτητα και την απλότητα.


Nikon D5300 Wi-fi  και GPS

Όταν παρουσιάστηκε, ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της D5200 ήταν η συμβατότητα της με τον WU-1a ασύρματο κινητό αντάπτορα, μια μικρή wi-fi συσκευή κλειδώματος που συνδέεται με θύρα USB / A/V. Ο αντάπτορας WU-1a σας επιτρέπει να μεταφέρετε εικόνες σε smartphone ενώ παρέχει επίσης και απομακρυσμένη λειτουργία. Η D5300 πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα, παρέχοντας ενσωματωμένο wi-fi και GPS, οπότε χάρηκα πολύ πληροφορούμενος τα χαρακτηριστικά που διαθέτει πάνω και πέρα από τον WU-1a εκτός από την άνεση που παρέχει η μη απαραίτητη ενσωμάτωση αξεσουάρ.

Ας ξεκινήσουμε ρίχνοντας μια ματιά στις λειτουργίες wi-fi. Το εκτυπωμένο εγχειρίδιο παρέχει ορισμένες διάσπαρτες λεπτομέρειες σχετικά με την λειτουργία τους wi-fi της D5300, ενώ περιορίζεται στις λεπτομέρειες της σύνδεσής του στο smartphone σας. Για τις συσκευές Android υπάρχει η επιλογή σύνδεσης WPS, pin ή SSID, αλλά οι χρήστες iOS έχουν μόνο την τελευταία επιλογή. Δοκίμασα την D5300, το wi-fi και το iPhone 4S και δεν αντιμετώπισα πρόβλημα σύνδεσης, ενεργοποιώντας πρώτα το w-fi στην D5300, και στην συνέχεια επιλέγοντας την εμφανιζόμενη SSID στο iPhone μου.

Στην συνέχεια, χρησιμοποιείτε την εφαρμογή Nikon Wireless Mobile Utility η οποία σας επιτρέπει να μεταφέρετε εικόνες από την κάμερα και να τις διαχειριστείτε από μακριά. Πρόκειται για την ίδια εφαρμογή που χρησιμοποιείται με WU-1a και ήλπιζα ότι η Nikon θα την είχε αναβαθμίσει και θα την είχε ενισχύσει για χρήση με το ενσωματωμένο wi-fi της D5300, αλλά, δεν φαίνεται να έχει συμβεί κάτι τέτοιο.


Η εφαρμογή iOS είναι λειτουργική, παρόλο που είναι αρκετά περιορισμένη. Το πάνω μενού διαθέτει δυο επιλογές - Take Photos (Λήψη Φωτογραφιών) και View photos (Θέαση Φωτογραφιών). Σε περίπτωση που κανείς επιλέξει την πρώτη η κάμερα μεταβαίνει άμεσα σε κατάσταση Ζωντανής Λήψης με την οθόνη να απεικονίζει αυτό που κανονικά θα βλέπατε στην LCD οθόνη, αλλά με πιο περιορισμένη παρουσίαση πληροφοριών. Η οθόνη της κάμερας είναι κενή και παραμένει έτσι οπότε όσο βρίσκεται σε θέση «Λήψης Φωτογραφίας», σημαίνει ότι δεν μπορεί κανείς να μεταβεί σε Ζωντανή Προβολή στην κάμερα, ή σε αναπαραγωγή εικόνων, αλλά μπορείτε να αλλάξετε ρυθμίσεις και να έχετε πρόσβαση στα μενού.

Αφού εισάγετε την ρύθμιση φωτογράφισης στην εφαρμογή ελέγχου iOS σχεδόν τα πάντα μεταφέρονται στο τηλέφωνο σας, αλλά στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιώ την λέξη «τα πάντα» σε ένα πιο περιορισμένο πλαίσιο εστίασης και απελευθέρωσης κλείστρου. Η ασύρματη απομακρυσμένη εφαρμογή παρέχει εστίαση Ζωντανής Προβολής- μπορείτε να πατήσετε οπουδήποτε στην οθόνη του κινητού σας και η  D5300 θα ανταποκριθεί αμέσως, προσαρμόζοντας την εστίαση για την επιλεγμένη περιοχή. Αυτό είναι υπέροχο, και είναι απλώς κρίμα ότι αυτός είναι ο μόνο τρόπος με τον οποίο η εφαρμογή προεκτείνει την λειτουργικότητα της κάμερας, από κάθε άλλη σχεδόν άποψη αυτό που παίρνετε αποτελεί μια πολύ  αυστηρή ρύθμιση λειτουργίας.


Με το iPhone σε θέση πορτρέτου οι ρυθμίσεις βασικής έκθεσης παρουσιάζονται  κάτω από την Ζωντανή Προβολή και σε περίπτωση που η κάμερα είχε τοποθετηθεί σε θέση Προγράμματος πριν εισέλθετε σε λειτουργία φωτογράφισης, θα δείτε την ταχύτητα του διαφράγματος και του κλείστρου να αλλάζει καθώς κινείτε την κάμερα και την μέτρηση να ανταποκρίνεται στον μεταβαλλόμενο φωτισμό. Δεν υπάρχει ωστόσο δυνατότητα χρήσης της αλλαγής προγράμματος ή της αντιστάθμισης της έκθεσης ώστε να αλλάξετε την έκθεση.

Αφού θέσετε την εφαρμογή σε κατάσταση λήψης, κανένα από τα συστήματα ελέγχου της κάμερας δεν θα μπορεί να λειτουργήσει. Πρόκειται για έναν πολύ σοβαρό περιορισμό δεδομένου ότι η ίδια η εφαρμογή δεν παρέχει οποιαδήποτε έκθεση ή άλλα συστήματα ελέγχου πέραν της εστίασης αφής και της απελευθέρωσης κλείστρου. Αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις λειτουργίες λήψης οπότε, παραδόξως, σε χειροκίνητη λειτουργία οι ρυθμίσεις έκθεσης παραμένουν σταθερές εκεί όπου είχαν ρυθμιστεί πριν από την εισαγωγή λειτουργίας της απομακρυσμένης λήψης. Για να τις αλλάξει κανείς, πρέπει να επιλέξει την κάμερα από το μενού ρυθμίσεων της εφαρμογής, που απενεργοποιεί την ζωντανή προβολή, να αλλάξει τις ρυθμίσεις στην κάμερα, και στην συνέχεια να επιλέξετε 'WMU' για να ενεργοποιήσετε και πάλι την Ζωντανή Προβολή. Στην λειτουργία προτεραιότητας του Διαφράγματος και του Κλείστρου, το αυτόματο στοιχείο θα προσαρμοστεί αλλά και πάλι, για να αλλάξει το χειροκίνητο στοιχείο (π.χ. η ταχύτητα του κλείστρου σε λειτουργία προτεραιότητας Κλείστρου) θα πρέπει να παραδώσετε και πάλι τον έλεγχο στην κάμερα μέσω του μενού ρυθμίσεων της εφαρμογής, να κάνετε την αλλαγή και στην συνέχεια να επανεισάγετε την λειτουργία απομακρυσμένης λήψης από την εφαρμογή.

Και ενώ η εφαρμογή διαθέτει χρονόμετρο δυο-δευτερολέπτων δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το χρονόμετρο δέκα δευτερολέπτων της D5300 , το χρονοδιαστημόμετρο, ή κάποια από τις ρυθμίσεις συνεχόμενης λήψης. Λόγω του ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να κρατηθεί πατημένο το κουμπί λήψης στην εφαρμογή σας παρέχεται προβολή περίπου τριών καρέ και αυτό είναι όλο.


Η δεύτερη επιλογή κύριου μενού στην εφαρμογή σας επιτρέπει να βλέπετε τις εικόνες στην κάρτα της κάμερας και να τις μεταφορτώνετε στο τηλέφωνο σας. Μπορείτε να επιλέξετε ανεξάρτητες εικόνες ή να μεταφορτώνετε τα πάντα στην κάρτα και εκτός από τις αυθεντικές/αρχικές εικόνες πλήρους μεγέθους έχετε την επιλογή μεταφόρτωσης των  640x480 φωτογραφιών που έχουν υποστεί αλλαγή μεγέθους ή εξουσιοδότησης της εφαρμογής να επιλέγει το κατάλληλο μέγεθος ανάλογα με την συσκευή στις οποίες μεταφέρονται. Μου πήρε λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα για να μεταφέρω μια μεγάλη JPEG καλής ποιότητας στο iPhone μου. Έτσι το ενσωματωμένο wi-fi της D5300 περιορίζεται σε ακριβώς τις ίδιες ρυθμίσεις με τον WU-1a wi-fi – όντας ουσιαστικά σαν να έχει κανείς ενσωματωμένο WU-1a. Έτσι μπορείτε να συνδεθείτε με αυτό με ένα smartphone ή tablet και να τραβήξετε από απόσταση με πολύ περιορισμένο έλεγχο και να μεταφορτώσετε φωτογραφίες, αλλά όχι βίντεο. Πρέπει να ομολογήσω ότι αυτό το βρίσκω αρκετά απογοητευτικό. Παρόλο που είναι υπέροχο να έχει κανείς την άνεση ενός ενσωματωμένου wi-fi και αποτελεί μια  αξιέπαινη κίνηση της  Nikon, δεν νομίζω ότι είναι υπερβολικό να περιμένει κανείς λίγο περισσότερα όσον αφορά στα χαρακτηριστικά απομακρυσμένου ελέγχου και στην ικανότητα μεταφοράς του φακέλου των φωτογραφιών σε ένα λαπτοπ. Και αυτές τις ημέρες, η απευθείας σύνδεση με τον διαμοιρασμό φωτογραφιών και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρχίζει να γίνεται απαραίτητη. Έτσι ενώ αυτό είναι μια καλή εκκίνηση, η Nikon εξακολουθεί να έχει πολύ δρόμο να καλύψει. Η T5i 700D μπορεί να είναι μπροστά από την Canon, δεν έχει ούτε wi-fi ούτε GPS, αλλά θα μπορούσε να μάθει κανά δυο πράγματα από την Sony, την Panasonic και την Olympus όσον αφορά στην λειτουργικότητα του wi-fi.


Όπως με το wi-fi, οι ιδιοκτήτες των προηγούμενων Nikon DSLR έπρεπε να βασίζονται σε plug-in εξαρτήματα για ηλεκτρονική παρακολούθηση GPS. Η D5300 είναι η πρώτη Nikon DSLR που έχει και τα δυο ενσωματωμένα, και παρόλο που οι δυνατότητες GPS είναι βασικές, δεν υπάρχει για παράδειγμα ενσωματωμένη τοποθεσία βάσης δεδομένων ή χαρτογράφησης, είναι εύκολες στην εγκατάσταση, αξιόπιστες και πολύ διάφανες στην λειτουργία τους. Ο δέκτης GPS τίθεται σε λειτουργία μόνο εφόσον ενεργοποιηθεί από το μενού Ρυθμίσεων. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή θα χρειαστούν οι απαιτούμενες δορυφορικές συνδέσεις και η ετικετοποίηση των εικόνων με το γεωγραφικό πλάτος, το γεωγραφικό μήκος, και το υψόμετρο πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Η δυνατότητα δορυφορικής σύνδεσης της D5300 ήταν καλή, κατόρθωσε να επιτύχει ακριβή σταθερότητα σε ανοιχτούς χώρους και ακόμα και σε εσωτερικούς χώρους σχετικά εύκολα και συχνά εντός ενός  λεπτού ενεργοποίησης της κάμερας.


Το εικονίδιο μιας δορυφορικής εικόνας σας πληροφορεί πότε το GPS δέχεται πληροφορίες σχετικά με την θέση και σε λειτουργία ανταπόδοσης  μια από τις επικαλύψεις οθόνης παρέχει μια ένδειξη των δεδομένων τοποθεσίας, που άλλες εφαρμογές μπορούν εμφανώς να χρησιμοποιήσουν για να  επισημάνουν τις εικόνες στον χάρτη. Η D5300 διατηρεί επίσης αρχείο ίχνους έτσι ώστε να μπορείτε να επισημάνετε ένα ταξιδιωτικό μονοπάτι με εικόνες που βρίσκονται σε αυτό, είτε χρησιμοποιώντας λογισμικό χαρτογράφησης είτε μια από τις πολλές ιστοσελίδες που υποστηρίζουν καταγραφή συμβάντων ταξιδίου. Να έχετε υπόψη σας κατά την χρήση αυτής της επιλογής, ωστόσο, καθώς διατηρεί ενεργοποιημένο το GPS ακόμα και όταν η κάμερα είναι απενεργοποιημένη πράγμα το οποίο οδηγεί σε πολύ μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

 

Nikon D5300 Εστίαση

Η D5300 διατηρεί το σύστημα AF 39-σημείων AF που έχει ήδη συστηθεί από το προηγούμενο μοντέλο. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί την ίδια λειτουργική μονάδα αισθητήρα αυτόματης εστίασης Nikon Multi-CAM 4800DX με 39 σημεία εστίασης (συμπεριλαμβανομένων 9 σημείων διασταυρούμενου τύπου), όπως και το προηγούμενο τεχνολογικά πιο εξελιγμένο μοντέλο D7000. Με όρους AF, αυτό τοποθετεί την D5300 εκεί ακριβώς που περιμένει κανείς, ανάμεσα στην D3200 με11-σημεία, και στις D7100 και D300 με συστήματα 51 σημείων.

Υπάρχουν τρεις κύριες λειτουργίες AF: AF-S (Single Servo AF), AF-C (Continuous Servo AF) και AF-A (μια Αυτόματη Λειτουργία που επιλέγει ανάμεσα σε αυτές ανάλογα με το αν το θέμα της φωτογράφισης κινείται ή όχι). Οι λειτουργίες αυτές επιλέγονται από την κύρια οθόνη προβολής πληροφοριών, όπου επίσης παρέχεται στον χρήστη η Χειροκίνητη επιλογή εστίασης.

Υπάρχουν τέσσερις λειτουργίες Περιοχής AF: Single Point, Auto Area, Dynamic Area, και 3D Tracking (με την τελευταία να είναι διαθέσιμη μόνο στις λειτουργίες AF-A και AF-C). Στις περιοχές Single και Dynamic, μπορείτε να προσαρμόσετε χειροκίνητα το σημείο εστίασης χρησιμοποιώντας τον βραχίονα ελέγχου rocker, ενώ η Dynamic Area να διαθέτει επίσης υπό προϋποθέσεις περιβάλλοντα σημεία εστίασης εφόσον το θέμα της φωτογραφίας κινείται. Η Dynamic Area AF είναι διαθέσιμη σε τρεις μεταβλητές - 9-σημείων, 21-σημείων και 39-σημείων. Η δυναμική Περιοχή AF 9-σημείων συστήνεται για θέματα φωτογραφίας όπως είναι οι δρομείς ή αγώνες ταχύτητες που παρουσιάζουν προβλεπόμενη κίνηση, η περιοχή 21-σημείων συστήνεται για απρόβλεπτη κίνηση, όπως αυτή των ποδοσφαιριστών και η πλήρους κάδρου 39-σημείων για θέματα που είναι δύσκολο να καδραριστούν, και τα οποία κινούνται με μεγάλη ταχύτητα όπως τα πουλιά.


Η D5300 στηρίζεται αποκλειστικά σε ένα σύστημα AF που βασίζεται στην αντίθεση σε Ζωντανή Προβολή, με επιλογή τεσσάρων λειτουργιών: Normal Area, Wide Area, Face Priority και Subject Tracking. Υπάρχνου επίσης οι παρακάτω δυνατότητες επιλογής λειτουργιών Περιοχής  AF: AF-S (Single) ή AF-F (Full-time Servo) -, όπου η τελευταία επιχειρεί συνεχόμενη αυτόματη εστίαση, ενώ υπάρχει επίσης η επιλογή χειροκίνητης εστίασης σε Ζωντανή Λήψη.
Ενδιαφέρον έχει η σύγκριση του συστήματος AF της D5300 με την Canon T5i 700D: μέσα από τα σκόπευτρα τους αναπτύσσουν και οι δυο παραδοσιακά συστήματα ανίχνευσης φάσης, με την Nikon να διαθέτει 39-σημεία σε σύγκριση με τα εννέα της Canon, παρόλο που και οι δυο μοιράζονται τον ίδιο αριθμό αισθητήρων διασταυρούμενου τύπου, συνολικά εννέα. Υπό συνθήκες καλού φωτισμού είναι μικρή η διαφορά ανάμεσα τους όσων αφορά στην απόδοση, όταν εστιάζει κανείς μέσω του σκοπεύτρου. Σε εσωτερικούς χώρους, ωστόσο, παρόλο που το περιθώριο είναι λίγο μεγαλύτερο με αντικείμενα χαμηλής αντίθεσης, η D5300 μπορεί να είναι λίγο διστακτική, πρόβλημα το οποίο αντιμετώπισα και εγώ με την T5i 700D. Σε Ζωντανή Προβολή και για ταινίες, το σύστημα AF Nikon βασίζεται 100% στην αντίθεση ενώ η Canon διαθέτει υβριδικό σύστημα, το οποίο συνδυάζει ενσωματωμένο σύστημα AF με σημεία ανίχνευσης φάσης σε μια κεντρική περιοχή του αισθητήρα, εκτός της οποίας αναπτύσσει ένα σύστημα AF βασιζόμενο στην αντίθεση. Ενώ η T5i 700D δεν είναι σε θέση να υπερηφανευτεί για το πιο σύγχρονο υβριδικό σύστημα AF της  Canon, παραμένει πιο γρήγορη και πιο σταθερή στην εστίαση σε Ζωντανή Προβολή και σε ταινίες σε σύγκριση με την D5300, χωρίς ούτε καν να προσεγγίζει την τεχνική hunting.

 

Nikon D5300 Συνεχόμενη Λήψη

Όπως και η προκάτοχος της, η D5300 διαθέτει δυο λειτουργίες συνεχόμενης λήψης, Continuous L και Continuous H που λειτουργούν σε μέγιστη ταχύτητα 3 και 5fps αντίστοιχα. Σε περίπτωση που ρυθμίσετε την λειτουργία AF σε συνεχόμενη η  D5300 θα εστιάσει ανάμεσα στις λήψεις αλλά ο ρυθμός μετάδοσης θα επιβραδυνθεί σε τέτοιο βαθμό που θα ήταν καλύτερα να αποφύγετε την ρύθμιση AF-S, περίπτωση κατά την οποία η εστίαση σταθεροποιείται στην πρώτη φωτογραφία. Για να το δοκιμάσω τοποθέτησα στην D5300 μια φρέσκο-φορμαρισμένη κάρτα SD 8GB Sandisk Extreme Pro UHS-1 SD με 45MB/s. Με την D5300 ρυθμισμένη στα 200 ISO και στο 1/500 και με την ποιότητα ρυθμισμένη στην επιλογή Large Fine JPEG, τράβηξα ακριβώς 100 καρέ σε λειτουργία συνεχόμενης λήψης (burst) πριν η κάμερα να σταματήσει να τραβάει. Χρονομέτρησα 100-καρέ σε συνεχόμενη λήψη στα 22.5 δευτερόλεπτα φτάνοντας σε ρυθμό μετάδοσης καρέ μόλις κάτω από τα 4.5fps, παρόλα αυτά η συνεχόμενη λήψη 100 καρέ δεν ήταν αξιόπιστη, επιβράδυνε μετά από περίπου τριάντα καρέ με περιστασιακές παύσεις. Έτσι χρονομέτρησα τα πρώτα είκοσι πέντε καρέ σε ρυθμό μετάδοσης μόλις πάνω από τα 5fps.

Ρυθμιζόμενη σε RAW η D5300 τράβηξε οχτώ καρέ πριν επιβραδύνει αισθητά. Τα πρώτα οχτώ καρέ ελήφθησαν σε αναλογία κάτω των 5fps μετά τα οποία η D5300 επιβράδυνε μόλις κάτι λιγότερο από τον αρκετά σταθερό ρυθμό καρέ των 3fps. Όπως και στην D5200 το πράσινο LED που ανάβει για να σηματοδοτήσει την εγγραφή στην κάρτα ανάβει για περίπου ένα λεπτό μετά από συνεχόμενη λήψη 100-καρέ , παρόλα αυτά υπάρχει δυνατότητα δεύτερης συνεχόμενης λήψης 100-καρέ μόνο μερικά δευτερόλεπτα μετά την πρώτη λήψη.


Nikon D5300 Αισθητήρας

Η D5300 διαθέτει αισθητήρα 24 Megapixel DX φορμά, την ίδια ανάλυση με την D5200, αλλά αυτή την φορά με απομακρυσμένο το οπτικό χαμηλοπερατό φίλτρο. Αυτό ταιριάζει με την προδιαγραφή του D7100 αισθητήρα, αποδεικνύοντας ότι η Nikon πιστεύει σταθερά ότι η προσέγγιση αυτή αποτελεί αυτή την φορά την κύρια τάση.

Σχεδόν κάθε ψηφιακή κάμερα χρησιμοποιεί χαμηλοπερατό φίλτρο για να θολώσει ελαφρώς την εικόνα πριν την εγγραφή της από τον αισθητήρα. Αυτό συμβαίνει για να εξουδετερωθεί το εφέ (μουαρέ) όπου περίτεχνα μοτίβα όπως υφάσματα, απομακρυσμένη περίφραξη ή τούβλα μπορεί να προκαλέσουν  παρεμβολές με ανεπιθύμητη γυαλάδα. Μπορεί να έχετε παρατηρήσει την επίδραση αυτή στην τηλεόραση όταν κάποιος φορά ριγέ πουκάμισο. Καθώς όμως η πυκνότητα της ανάλυσης και των εικονοστοιχείων αυξάνεται τα περίτεχνα αυτά μοτίβα αναλύονται με επιτυχία γεγονός που προκαλεί την ερώτηση, γιατί εξακολουθούμε να θολώνουμε το εισερχόμενο φως; Με το COOLPIX A, η D7100 καθώς τώρα και η D5300 επιχειρούν να παραλείψουν το οπτικό χαμηλοπερατό φίλτρο και μοιάζει σαν η Nikon να το αντιμετωπίζει όλο και περισσότερο ως περιττό. Αυτό είναι λογικό καθώς επιτρέπει στην κάμερα να παράγει εικόνες με  πιθανή μεγαλύτερη οξύτητα από ότι τα  παραδοσιακά μοντέλα 24 Megapixel χωρίς περιττή ενίσχυση της ανάλυσης. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα της σύγκρισης στις σελίδες που ακολουθούν.  Εξακολουθεί ωστόσο να έχει ενδιαφέρον να δει κανείς αν την ακολουθούν άλλες εταιρείες. Εν τω μεταξύ  στην απίθανη περίπτωση μιας εικόνας που υποφέρει από μουαρέ, μπορείτε να το ελαττώσετε στο λογισμικό χρησιμοποιώντας Capture NX.

Megapixels: 24.2 megapixels

Ευαισθησία στο φως: ISO 100-12800

Τύπος αισθητήρα: CMOS

Μέγεθος αισθητήρα: 23.5 x 15.6 mm
Διαγώνιος οθόνης (cm): 8,1

Διαγώνιος οθόνης (inch): 3.2 inch

Ανάλυση οθόνης: 1037 k-dot

Τύπος οθόνης: LCD

Μέσο αποθήκευσης: Κάρτες Μνήμης

ταχύτητα κλείστρου: 1/4000 - 30 sec

Ενσωματωμένο φλας: Ναι

Τύπος μπαταρίας: Επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου EN-EL14a
Προσαρμογέας φακού: Μοντούρα F της Nikon (με επαφές AF)
Βάρος: 530 gr


Συνδέσεις: Hi-Speed USB, Έξοδος video: NTSC, PAL, miniHDMI

Διόρθωση κόκκινων ματιών: Ναι
Διόρθωση φλας: -3 - +1 σε προσαυξήσεις του 1/3 ή του 1/2

Εύρος διοπτρικής διόρθωσης: -1,7 - +1,0 m-1

Λειτουργία συνεχούς λήψης: Ναι
Χειροκίνητη ισορροπία λευκού: Αυτόματη, πυρακτώσεως, φθορισμού (7 τύποι), άμεσο ηλιακό φως, φωτισμός φλας, συννεφιά, σκίαση, χειροκίνητη προτοποθέτηση, διατίθεται βελτιστοποίηση με όλες τις επιλογές εκτός από τη χειροκίνητη προτοποθέτηση.

Χρονοδιακόπτης: 2 sec, 5 sec, 10 sec, 20 sec

Ανάλυση βίντεο: 1080p
Μορφές βίντεο: MOV

Εγγραφή ήχου: Ναι

Ειδικά χαρακτηριστικά: Σύστημα Picture control, EXPEED 4, D-Movie

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Nikon D5300